loading...
وبلاگ دین و زندگی الیگودرز
خادم المهدی بازدید : 33 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

درس شانزدهم

 

داستانیازلقمانحکیمدرموردنماز

درحالاتلقماننقلشدهاست  که در ابتدای جوانی غلام بود روزی  مولایش به او گفت امسال برای من در زمین های مزروعی ام کنجد بکار. لقمان عوض کنجد جو کاشت و محصول را به مولایش عرضه کرد. مولایش گفت مگر من نگفته بودم کنجد بکاری! لقمان گفت چرا مولایش گفت پس چرا جو کاشتی؟ لقمان گفت: جو کاشتم شاید از جو کنجد سبز شود. مولایش گفت چه انسان نادانی هستس تا حال که دیده از جو کنجد سبز شود. لقمان گفت: من دیدم تو گناه و نافرمانی خدا را می کنی و امید رفتن به بهشت را داری با خود گفتم اگر از گناه بهشت حاصل می شود شاید از جو هم کنجد بروید. مولایش گفت تو مرد حکیمی هستی.

 

از مکافات  عمل غافل  مشو

گندم از گندم بروید جو ز جو

 

پیامبر(ص) فرمود: بهترینکارنزدخدانمازاول وقت است انگاه نیکی به پدر و مادر آنگاه جنگ در راه خدا(نهج الفصاحه قصار)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 500
  • بازدید کلی : 3,428
  • کدهای اختصاصی
    ذکر روزهای هفته

    پیچک